Klanten van vandaag zijn niet van gisteren

Kopers zijn goed geïnformeerd. Ze hebben reviews gelezen, weten de prijs in winkels en hebben vaak meer kennis van de producten dan de man in de winkel. Waarom dat belangrijk is voor jouw onderneming? Omdat je klanten dus niet van gisteren zijn. Zorg dat je als bedrijf mee bent met deze evolutie.

Kan ik u helpen?

Het is lang geleden dat mensen om advies kwamen om -pakweg- een televisie te kopen. Je smartphone vertelt je snel alles wat je wil weten over een product. Meer dan 75% van de huidige generatie shoppers bekijkt online reviews voor ze een aankoop doen. Als je dus wil mee zijn met dit verhaal pik je er best snel op in. Gisteren dus.

Inderdaad. Gisteren graag...

Met de komst van de digitale snelweg is het geduld van je klant er helaas niet groter op geworden. Mensen willen het nu, of morgen, ten laatste. Advies, service, producten. Zorg dat je geautomatiseerd bent en je klanten onmiddellijk een antwoord kan bieden. Al is het een automatische e-mail met een status update, dat is veel beter dan niets.

Wacht niet langer en spring op de trein van vernieuwing, originaliteit en technologie. Voor je concurrenten dat doen en je ver achter zich laten.

Orginaliteit troef

Mensen houden gelukkig wel nog van menselijkheid, originaliteit en persoonlijkheid. Zo kan je je als kleiner bedrijf nog onderscheiden van de groten. Probeer dus niet Starbucks na te doen, maar pak uit met een origineel, persoonlijk concept. Je klanten zullen bereid zijn hier extra voor te betalen.