Is er plaats voor jou op de TikTok - For You Page?

Short-form video content heeft zijn positie vastgemetseld als de cruciale vorm van digitale communicatie. Als je een modern imago wil behouden met je bedrijf, is het van belang hier werk van te maken. Het is niet langer een kwestie van 'of', maar eerder van 'hoe' je jouw plekje verovert op die 'For You Page'. Waarom is het een goed idee in te zetten op TikTok? Hier zijn enkele tips om van jouw professionele content een succes te maken!

Van dansjes op girl dinners tot videoboodschappen van de Amerikaanse president, TikTok verspreidt zich verder in een razendsnel tempo.

Hoge engagement = bredere community

TikTok fascineert en houdt de kijker vast. Eenmaal je eraan verslingerd bent, is dat voor een tijdje (en dat zeggen we uit ervaring …). Wat het zo aantrekkelijk maakt, is de korte kracht van de video’s en de persoonlijke stories. Als je zelf aan de slag gaat, zorg dus voor authentieke ervaringen die de nieuwsgierigheid van het publiek opwekt.

Iedereen ontdekt bijvoorbeeld graag de wereld achter de schermen van een bedrijf. Prikkel ze met behind-the-scenes, toon je team aan het werk of tijdens rustmomentjes. Ja, doe zelf maar eens mee aan een TikTok-challenge! TikTok staat tenslotte in teken van menselijkheid en persoonlijke connecties.

Prikkel TikTok-kijkers met behind-the-scenes en van je team. Durf mee te doen met challenges!

Laura T.

TikTok is for everyone

TikTok is misschien een geliefd platform voor tieners, maar dat wil niet zeggen dat het enkel door deze doelgroep wordt gebruikt. Er zijn veel (oudere) TikTokkers die ook relevant blijven op het platform door videocontent te maken die aansluit bij hun interesses. Ook veel nieuwssites maken bijv. dagelijks content. TikTok is een platform aan het worden voor iedereen, your age doesn’t matter.

Welke content maken? Volg de trends!

Open TikTok, take a look. Wat zie je? Een leuk dansje, een point of view, a day in the life of misschien wel het creëren van een leuke meme? Hoe dan ook, elke maand is het anders. Iemand start met een nieuw (of oud) liedje, en voor je het weet, doet de hele TikTok-community mee. Je hoeft ook niet veel volgers te hebben om viraal te gaan. Het draait allemaal om de creativiteit en het plezier dat elke video draagt.

Hashtag along!

Net zoals bij andere sociale media kanalen kun je ook bij TikTok hashtags gebruiken. Op TikTok is het gebruik van hashtags essentieel om je bereik te vergroten. De app biedt ook inzicht in de trending hashtags, waardoor je op de hoogte blijft van wat populair is op het platform. Ontdek welke challenges hip en happening zijn en speel hier slim op in. Voeg uiteindelijk de hashtag toe aan je video voor extra zichtbaarheid!

Schuif je comfortzone aan de kant

Op TikTok kom je niet weg met een saaie, trage informatieve video. Toon actieve video’s en aarzel niet om jezelf en jouw werk te tonen in je Tiktoks! Wees niet bang te experimenteren en iets ‘anders’ te proberen op TikTok ten opzichte van wat je gewend bent op andere kanalen. In het kort: schuif je comfortzone aan de kant, doe mee aan challenges en betrek je personeel er zeker bij!