Goeie online zichtbaarheid met Google My Business

Via Google My Business kun je jouw bedrijfsvermelding personaliseren binnen verschillende platformen en applicaties van Google. Foto’s van je fysieke winkel, producten in de kijker en een woordje uitleg over je diensten. Met Google My Business kan het allemaal.

Een uitgebreid visitekaartje

Je hebt heel wat opties met deze gratis Google-tool. Naast de basiscontactgegevens zoals website-URL, telefoonnummer en e-mailadres, kunnen ook adres van je onderneming en openingsuren toegevoegd worden. Daarnaast kun je een gerichte omschrijving van je diensten plaatsen, foto’s van je winkelgevel en je team toevoegen, en alles afwerken met jouw unieke logo.

Hou je bedrijfsinfo relevant

Dagelijks gebeuren er miljoenen en miljoenen opzoekingen via Google in België. Jouw bedrijf tussen die resultaten vermeld zien staan, is dus een absolute must. Je onderneming is vandaag slechts relevant als ook de online zichtbaarheid op punt staat. Naast een kwalitatieve website is een goede Google My Business cruciaal om een impact te hebben met je merk.

Publiceer nieuwe diensten of producten

Het is dus zeker belangrijk hier stelselmatig de nodige veranderingen in te brengen om jouw bedrijfsgegevens actueel te houden. Heeft je onderneming nieuwe sluitingsdagen, kreeg de gevel een update of lanceer je nieuwe producten/diensten? Met deze Google-tool krijg je de mogelijkheid dit allemaal snel te communiceren aan je (potentiële) doelgroep.

Een complete Google My Business vormt vandaag een cruciale schakel in jouw SEO-strategie. Het verhoogt de betrouwbaarheid van je onderneming, waardoor Google jouw merk een streepje voor geeft.

Nick Vandierendonck - Copywriter

Een digitale Gouden Gids

Sinds de opstart van Google My Business of het Google Bedrijfsprofiel is Google zelf ook actief geweest door bedrijfslocaties te gaan registreren. Geen paniek, jij kan in enkele stappen nog steeds jouw bedrijf claimen. Wees hier proactief in om je vindbaarheid online te pushen en meer klanten naar je website te brengen. Op die manier zul je meer opvallen in de digitale Gouden Gids.

Een compleet profiel zorgt voor een goede eerste indruk, je kunt vragen van klanten of leads rechtstreeks gaan beantwoorden en je kan interageren met goede of ook minder goede reviews. Doe dit zeker, zodat geïnteresseerde surfers zien dat je klantvriendelijk bent en over een goede online service beschikt.

Onzeker over jouw profiel? Just say hey!

Bij Say Hey hebben we in het verleden al heel wat bedrijven op weg geholpen met een uitgeruste Google My Business-profiel. In jouw naam interageren met klanten zullen we natuurlijk niet doen, maar we zorgen ervoor dat alle cruciale informatie over jouw onderneming, producten en diensten in één oogopslag te vinden is.