SEO

SEO - short for Search Engine Optimization - is het optimaliseren van je website op technisch en verbaal vlak om zo je positie in de organische zoekresultaten van Google en andere zoekmachines te verbeteren. 

Google only loves you when everyone else loves you first.

Wendy Piersall

Google rules the internet. Wist je dat maar liefst 90% van de internetgebruikers hun online zoektocht op Google begint? Organisch verkeer converteert dan ook beduidend beter dan betalend verkeer. Logisch, want deze mensen zijn bewust op zoek naar een bepaalde dienst of product. 

Google het hof maken is dus enorm belangrijk, want in ruil krijg je tal van perks: online naamsbekendheid, een betrouwbare reputatie, meer relevante bezoekers die zorgen voor conversies… Neem het van ons aan, it’s good to have Google as your best friend.  

If you’re going to post content on your site anyway, you might as well take the time to make sure google takes notice of your effort.

The Content Factory

SEO kan je opsplitsen in drie luiken: technische SEO, relevante backlinks en SEO copywriting. Technische SEO omvat alle technische aspecten van je website – zoals de laadsnelheid, de aanwezigheid van een XML sitemap, … – en zorgt ervoor dat de ranking van je websitepagina’s verhoogt. Daarnaast is ook het creëren van relevante backlinks via linkbuilding – ook wel linkopbouw genoemd – van cruciaal belang. Hiervoor gebruiken we een grondige methodiek die niks aan het toeval overlaat. SEO copywriting spitst zich dan weer toe op het schrijven van SEO-teksten met een duidelijke structuur – zoals (tussen)titels, opsommingen, … - en het strategisch gebruik van populaire zoekwoorden.   

SEO is een langetermijninvestering, geen quick win. Het laat je toe een stevige reputatie op te bouwen die – dankzij de occasionele opfrisbeurt – heel lang stabiel blijft.

Dankzij Search Engine Optimization – in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie –kan je mooie resultaten behalen, maar het is belangrijk dat je jouw SEO-strategie blijft bijsturen. De Google algoritmes zijn namelijk ondoorgrondbaar en moeten constant gemonitord worden. Daarnaast is het belangrijk om te blijven werken aan je online verhaal en je website te voeden met relevante en unieke content zoals blogposts over de actualiteit, realisaties, projecten, … Investeer dus voldoende in je website, want enkel zo blijf je top-of-mind en kan je optimaal de vruchten van jouw investering plukken.