Challenge

Hoe kan je als beveiligingsfirma voldoende opvallen tussen de concurrentie? Kunnen we ervoor zorgen dat de communicatie tot een hoger niveau wordt getild en de professionele aanpak wordt benadrukt? 

Camprotection gaf ons de opdracht om hun merk in een nieuw jasje te steken. We sloegen een onverwachte weg in en stelden een nieuwe en verrassende naam voor die toch de boodschap duidelijk maakt. Blackdog is je loyale, betrouwbare vriend die instaat voor jouw persoonlijke comfort en beveiliging. 

Branding

De hond als teken van vertrouwen en waakzaamheid

Om de nieuwe naam kracht bij te zetten, is een visuele huisstijl zeer belangrijk. Het merk moet vertrouwen uitstralen en de unieke waarden op de juiste manier in de verf zetten. Het leek ons logisch om te kiezen voor een zwarte hond als mascotte, maar we versterken de huisstijl met een stevig lettertype en een opvallend kleur.

Naming

Blackdog is een toegewijde waakhond met een duidelijk doel: bescherming en veiligheid bieden, dag en nacht, vandaag en morgen.

Vormgeving

Een opvallend merk dat zich duidelijk onderscheidt van z’n concurrenten. De nieuwe huisstijl zorgt ervoor dat Blackdog opvalt in het straatbeeld en herkenbaar is in al zijn toepassingen. Of het nu gaat over een bestelwagen op straat of een opvallende advertentie, je herkent ze meteen en dat schept vertrouwen!

fotografie

Ook de fotografie moet vertrouwen en professionaliteit uitstralen. We kiezen voor een toegankelijke, familiale sfeer en hebben aandacht voor detail. Als je voor Blackdog kiest, kies je voor veiligheid, een aangename service en een fijne afwerking.

We gingen enkele dagen mee met het team om de werking, sfeer en realisaties in beeld te brengen. Naast de at work beelden, maakten we ook van elk teamlid aparte portretfoto's. 

Social media

Op basis van een strategisch plan werken we een gevarieerde contentkalender uit. Op frequente basis bedenken, creëren en plaatsen we berichten op de sociale media kanalen van Blackdog. Aanwezigheid op sociale media is niet enkel belangrijk voor merkbekendheid, maar het schept ook vertrouwen. 

Dankzij de sterke employer branding campagne hebben we op enkele weken tijd 6 nieuwe werkkrachten gevonden! 

Anouk Hubrechtsen

Employer branding

Naast de wekelijkse posts op de pagina, hebben we ook een creatieve campagne opgezet om nieuwe werkkrachten te vinden. Door actief in te zetten op employer branding, tonen we hoe het is om te werken bij Blackdog en worden openstaande vacatures vlot ingevuld. 

Bij interesse kunnen sollicitanten rechtstreeks surfen naar de daarvoor ontwikkelde jobsite. Een aantrekkelijke website waarop alle vacatures overzichtelijk opgelijst staan en men meteen kan solliciteren.