Challenge

URSA Benelux zocht een visueel krachtige en toegankelijke campagne die de doe-het-zelver enthousiast maakt om met isolatiemateriaal aan de slag te gaan. Geen droge technische info, maar een speelse en motiverende aanpak die werkt.

URSA Benelux

Koploper in isolatie

URSA Benelux is een grote speler in de isolatiemarkt. Ze leveren slimme, gebruiksvriendelijke isolatie-oplossingen die helpen om energie te besparen en comfortabel te wonen. Hun missie? Iedereen laten zien dat isoleren helemaal niet moeilijk hoeft te zijn!

Campagne

Fris, dynamisch en toegankelijk

URSA wilde een campagne die hun isolatiematerialen positioneert als eenvoudig en toegankelijk. De boodschap moest duidelijk zijn: je hoeft geen professional te zijn om zelf te isoleren. We moesten dus een frisse, dynamische visuele insteek vinden die dit overbrengt.

In iedereen schuilt een isolatiebeest

‘Laat het isolatiebeest in je los’ werd de slogan en basisconcept van de campagne. We kozen voor een speelse en energieke beeldtaal waarin het DIY-karakter centraal staat. Geen ingewikkelde constructies, maar mensen die zelfverzekerd aan de slag gaan en de URSA-producten “bedwingen”.

Figuranten & finishing touches

Elk detail geperfectioneerd

Om een breed publiek aan te spreken, werkten we met verschillende figuranten. Tijdens de shoot zorgden we voor een spontane, toegankelijke sfeer. Na de opnames haalden we alles uit de kast in de nabewerking: props en overtollige elementen werden weggewerkt, en de beelden werden helemaal geperfectioneerd.

Van studio tot straatbeeld

De beelden worden ingezet voor diverse online advertenties en social media. Maar ook offline zijn er mogelijkheden voor de campagne: we maakten mock-ups voor posters, brochures en banners. Zo zorgen we ervoor dat de boodschap overal zichtbaar kan zijn!