Google loves content

Deel je expertise, inspireer je klanten en verleid Google. Je doet het alle drie tegelijkertijd met relevante content. Het is belangrijk als bedrijf dat je jouw boodschap met overtuiging kan brengen. Wil je in deze opdracht slagen, dan zijn een combinatie van de juiste woorden met indrukwekkende beelden prioriteit.

Verleiden met woorden

Het schrijven van teksten voor websites, doelgerichte boodschappen, blogberichten, nieuwsbrieven, enz. zijn noodzakelijk om zowel je (potentiële) klanten te informeren en te inspireren als koning Google te verleiden. Wervelende copy waar bewust is nagedacht over structuur en zoekwoorden scoren ongetwijfeld hoger in de zoekmachines wat op zijn beurt zorgt voor meer bezoekers die overtuigd geraken van je bedrijf of product. Maar er is meer…

Je website is het online visitekaartje van je bedrijf, investeren in zoekmachineoptimalisatie kan heel wat voordelen opleveren. Iemand die een zoekmachine gebruikt klikt natuurlijk hoogstwaarschijnlijk het bovenste resultaat aan. Dàt is de plaats die jij wil bereiken. 

Google is king, content is queen

Ga voor een straffe online inhoud op maat van je doelpubliek. Less is more, maar zorg wel dat je de nodige content hebt. Een inspirerende blog met creatieve webteksten, overgoten met een SEO-sausje; meer ingrediënten heb je niet nodig.

De spelregels van SEO

Het vraagt heel wat moeite, kennis, tijd en geduld, maar het is de investering meer dan waard. Zie je er geen beginnen aan, laat het over aan SEO-geeks, zij helpen jouw bedrijf met plezier naar nummer 1. Wil je het graag zelf proberen, neem dan zeker deze basistips mee.

  1. Zorg voor een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke website.
    Zorg voor een website die technisch 100% in orde is, met vlotte teksten, een duidelijke structuur en alle nodige trefwoorden.
  2. Geef antwoord op logische vragen van (potentiële) klanten.
    Mensen zoeken specifiek en gericht. Zorg in je webteksten voor de juiste zinnen en relevante zoekwoorden.
  3. Doe aan linkbuilding.
    Het creëren van relevante, kwalitatieve links is van groot belang om hoger te scoren in de zoekmachines. Je bewijst dat je website waardevol is, waardoor Google je steeds belangrijker acht.

Dankzij de juiste copywriting op de juiste plaats in je website en nauwkeurige verbindingen in het wereld wijde web, scoort Google je website hoger en hoger.

Julie Maertens | Communicatieverantwoordelijke bij Say Hey