Originele eindejaarsgeschenken voor klanten en medewerkers

Waarom 'Niet zomaar een fles wijn' meer betekenis geeft

Ho-ho-hold up! Mariah Carey haar stem ontdooit langzaam en de eerste kerstbomen loeren om de hoek. Dringend tijd om als bedrijf of organisatie al even stil te staan bij ... eindejaarsgeschenken!

Geen standaard geschenk

We kennen de routine: een standaardfles wijn, een doos pralines of de jaarlijkse kalender. Hoewel er niets mis is met deze klassiekers, is de boodschap van vandaag: een goed gekozen geschenk versterkt relaties en maakt je merk memorabel.

Verras werknemers of charmeer klanten met een kerstcreatie op maat. Dit jaar maak je impact.

De psychologie van geven

Van kosten naar merkambassadeur

De ware waarde van een relatiegeschenk voor klanten of een kerstcadeau voor personeel zit niet in de prijs, maar in de psychologische impact. Het gaat om:

  • Wederkerigheid: Een mooi geschenk zorgt voor een positieve verplichting bij de ontvanger.
  • Memorabiliteit: Het doorbreekt de 'standaard' en zorgt dat jouw merk in de gedachten blijft, lang nadat de feesten voorbij zijn.
  • Merkcoherentie: Het geschenk weerspiegelt de kernwaarden van je bedrijf. Ben je innovatief? Duurzaam? Speels? Laat het cadeau dit uitstralen!
Horloge Amalys - In opdracht voor Think Pink Belgium - Say Hey

Een gepersonaliseerde kalender op mijn bureau? Dat is elke maand opnieuw een klein gelukje!

Catherine - Digital Marketeer

Inspiratie voor originele geschenken met merkwaarde

Laten we de klassiekers herbekijken en ze voorzien van een merkgerichte upgrade.

De Kalender 2.0: Elke maand nieuwe merkwaarde

De kalender blijft één van de klassiekers als eindejaarsgeschenk voor bedrijven. Maar maak er meer van dan een datumboekje. Een leuke, gepersonaliseerde kalender op je werkbureau valt resoluut onder de kleine gelukjes. Elke maand een nieuwe pagina omdraaien, het zorgt toch altijd voor een kleine kriebel. Kies elke maand een quote, een teamfoto, of een graphic die een van jullie kernwaarden uitdraagt. Dat is elke eerste van de maand een glimlach-momentje!

Bubbels met een high-end accent

Streef je ernaar om klanten dit jaar extra te verrassen? Overweeg die smakelijke fles wijn of bubbelende champagne te verpakken in een even exclusieve verpakking op maat. Dit is de kans om een klein high-end accentje toe te voegen aan je merk. Denk aan een gegraveerde houten kist of een luxe label in de stijl van je merkverhaal.

Kerstkaart als tastbaar kunstwerk

De kerstkaart kan veel meer zijn dan een teamfoto met een logo. Het is een tastbaar stukje merkbeleving. Zonder creatieve input verdwijnt de kaart bijna rechtstreeks in de prullenmand. Maak je kerstkaart extra speciaal met een afwerking in glanzende folie of letterpress. Het verankert je merk met kwaliteit, en hij vliegt gegarandeerd niet rechtstreeks bij het afval.

Maak je kerstkaart extra speciaal met afwerking in glanzende folie of letterpress.

Het mooiste cadeau is herkenbaarheid

Naast de kerstkaart op zich, vormt ook de teamfotoshoot de perfecte manier om verbondenheid en authenticiteit over te brengen. Lachende gezichten stralen niet alleen professionaliteit uit, maar tonen ook een oprechte waardering voor de relaties die je hebt opgebouwd. Het is een krachtig middel voor employer branding en het versterken van de interne merkcultuur.

Maak van je eindejaarsgeschenk een statement

Een geschenk is een communicatiemiddel, en de verpakking is het verhaal. Zoals we zagen, maak je van een geschenk een succes als je kiest voor betekenis over volume en relevantie over routine. Het mooiste cadeau is immers herkenbaarheid: wanneer de ontvanger in het geschenk de essentie van uw merk terugvindt.