Google Ads goes responsive

Je merk staat op punt, je website is oogverblindend en je social media posts staan klaar om viraal te gaan. Maar zonder grote naamsbekendheid blijft het online aanwerven van nieuwe klanten een uitdaging. Potentiële klanten moeten je via zoekmachines zoals Google of Bing terugvinden door het intypen van zoekwoorden die gerelateerd zijn aan je bedrijf en sector. Google Ads kan een middeltje zijn om hierin te slagen.

Google Ads, say what?

Google Ads geeft je de mogelijkheid makkelijker teruggevonden te worden op Google door klanten met mogelijke interesse in de producten of diensten van jouw bedrijf. Op het juiste moment en op de juiste plek zichtbaar zijn op Google is de sleutel naar kwalitatieve leads.

Of je nu meer verkeer op je website wilt, meer telefoonverkeer naar je bedrijf of je winkelbezoeken wilt verhogen, Google Ads is het antwoord. Je hebt eigenlijk weinig te verliezen aangezien je enkel en alleen betaalt voor werkelijke resultaten, zoals kliks, vertoningen of ingevulde contactformulieren.

Je betaalt voor resultaten en je kan het budget zelf samenstellen. Met Google Ads heb je geen financiële verrassingen.

Sofie - Digital Marketeer

Geen onverwachte kosten met een goede planning

Bovendien stel je steeds een comfortabel budget op voorhand in, zodat je nooit voor financiële verrassingen komt te staan. Het is echter wel belangrijk om de juiste klanten te vinden met de juiste advertentie.

Alle noden invullen met Responsive Search Ads

Twijfels over hoe je jouw ad moet opzetten? De keuze van de juiste titels, omschrijvingen en afbeeldingen is cruciaal. Op basis hiervan selecteert Google jouw ad voor zoektermen en zoekwoordgroepen en kan je de juiste mensen bereiken. Waar het mogelijk is om elke parameter zelf in te stellen, is het ook een mogelijkheid om Google zelf te laten nadenken over welke keuzes optimaal zijn.

Voeg suggesties toe van koptekst tot afbeelding

Je bepaalt zelf een aantal koptekst-, omschrijvings-, en afbeeldingssuggesties. Google zal op basis van jouw input testen welke combinatie de ultieme is voor jouw beoogde klanten. De boodschap zal per zoeker hierdoor anders zijn, waardoor de kans op resultaten aanzienlijk hoger ligt dan wanneer je een traditionele, meer statische Google Ads zou opzetten.

Onze tips

Aangezien Google ervoor zorgt dat te gelijkaardige ads niet getoond worden, is het belangrijk om elk element van jouw advertentie anders op te bouwen. Gebruik andere waarden, promoties en call-to-actions om meer kans te hebben op succesvolle ads. Vermijd herhaling tussen verschillende types koppen, want Google combineert deze met elkaar. Indien je bepaalde inhoud graag in elke advertentie wilt meenemen, dan kan je deze vastpinnen.

Het is ook belangrijk om zoveel mogelijk koppen, omschrijvingen en afbeeldingen toe te voegen zodat Google meerdere tests kan doen. Hoe meer je erin invult, hoe meer kans op succes. Durf hiermee te experimenteren om zo een uitstekende advertentiekwaliteit te verkrijgen.