E-mailmarketing

E-mailmarketing is alive and kicking en - in combinatie met een kwalitatief klantenbestand en interessante leads - een echte goudmijn voor kleine én grote ondernemingen. Als je het slim speelt uiteraard. 

E-mailmarketing is één van de oudste vormen van digital marketing, maar daarvoor niet minder relevant. Integendeel, e-mailings zijn nog steeds een bijzonder krachtige vorm van marketing, denk maar aan een strategische salesmail, een inspirerende of een informatieve nieuwsbrief.

Maar wat houdt e-mailmarketing nu concreet in? Het is een vorm van direct marketing, een krachtige marketingtool die toelaat om (potentiële) klanten direct te benaderen. De bekendste vorm van e-mailing is nog steeds het versturen van nieuwsbrieven. Maar het is pas als je concrete doelstellingen koppelt aan je e-mails, dat je echt van e-mailmarketing kan spreken. Voorbeelden van doelstellingen zijn verkeer genereren naar je website, top-of-mind blijven, nieuwe producten lanceren, enzovoort. 

Bij Say Hey bieden we een totaaloplossing voor e-mailmarketing aan in de vorm van MailChimp. Deze gebruiksvriendelijke online e-mailmarketingtool kan gekoppeld worden aan onze interne webapplicaties en laat toe om e-mailings te versturen die volledig aan jouw huisstijl aangepast zijn. 

Daarnaast biedt MailChimp ook de mogelijkheid om uitgebreide rapporten, analyses en statistieken te bekijken, zoals de click-through-rate bijvoorbeeld. Want e-mailcampagnes zijn natuurlijk pas echt efficiënt als ze interessante inzichten bieden. Zo weet je perfect welke content echte clickbait is en welke CTA’s je doelgroep overtuigen om door te klikken. 

Onze marketingexperts helpen graag om je e-mailmarketing zo efficiënt mogelijk in te zetten. Op basis van de beschikbare content stellen wij een kalender op en doen we een voorstel op vlak van copy en visuals, inclusief slimme call-to-action die linkt naar een strategische landingspagina. Daarnaast personaliseren en segmenteren we je e-mails, zodat deze zo relevant mogelijk zijn voor de ontvangers.